20100126

Shokubutsu

Sebelum sampai rumah, gua singgah kedai runcit Triple A. Beli sabun mandi cap Shokubutsu. Sabun mandi favourite gua. Itu pun lepas gua dah kerja. Kalau tak memang gua pakai sabun buku saje. Lepas bayar dekat cashier, gua cepat-cepat pergi kereta. Badan pun dah melekit. Niat gua cuma satu, nak cepat sampai rumah. Nak mandi.

Gua dah terbayang sponge dalam bilik mandi. Sedap betul kalau dapat sental belakang badan. Tambah pulak dengan bau oren. Buih jangan cakap la. Silap bilik mandi rumah gua tak ada bath tab je.

Sampai rumah cepat-cepat gua cari towel. Terus masuk toilet.

***

Tak sampai 3 minit gua dah ada depan tv layan berita. Macam cilake. Sabun Shokubutsu gua tinggal kat dalam kereta. Nak turun malas. Terus potong stim gua nak mandi.

5 comments:

otak ketat said...

jd menurut pemahaman aku, kau tak mandi lah kan? oh bagus. haha.

aishah_conteng_je said...

mandi kot. cuma tak guna sabun

nuruz said...

sedekah je kat gua. dah alang2 tetinggal dlm keta.

iyan said...

gua mandi...
pakai sabun buku je...
kecewa...

Anonymous said...

lu kuat hbs kn sabun...
ntah ape yg dibuat nye kt dlm bilik air lame2...huh

ejat