20100728

Cencorot & Kereta

Akhir-akhir ini bunyi cencorot dalam kereta gua semakin menjadi-jadi. Puas gua buka bonet, check sana sini. Tapi tak tahu dari mana datangnya. Kata seorang kawan, itu perkara biasa untuk kereta yang dah dipakai lebih 5 tahun. Kalau lama sikit lagi, jangan kan bunyi cencorot, bunyi harimau mengaum pun boleh dengar, tambah dia lagi. Dia kata ada petua untuk kereta yang berbunyi-bunyi ini. Aku tanya apa. Perlahan dia jawab.

"Kuatkan radio kereta..."

7 comments:

nuruz said...

muke u mcm cencorot! :PP

Rembo said...

lu nak gua terangkan dalam bahasa engineering tahap tinggi tak?

iyan said...

rem;
apa dia? lu mat kereta. mesti tahu?

Rajuna said...

rem bukan mat basikal ke? keh keh keh

iyan said...

juna;
lama juga gua tunggu rem nak jadi mat basikal...
keh..keh..

Rembo said...

cilake. gua repair kereta dkt 3K hari tu. kalau tak gua dah ada mtb satu, fixed satu.

iyan said...

ok rem, gua percaya...
nanti basikal lu kan muncul jua..