20090525

Yeke?

Kuala Berang, Terengganu, 22-24052009

"Tu pokok apa tuh?"
"Tu pokok tembakau. Tapi orang KL panggil ganja."
"Hah? Yeke?"
"Hahahaha...."(1 van gelakkan gua)

"Jabik tu apa?"
"Jabik tu kuih tradisional orang Terengganu."
"Yeke?"
"Hahahaha...."(1 van gelakkan gua)

2 kali gua dipersenda budak-budak office. Masa on the way nak masuk Kampung Dusun. Gua nampak ladang tembikai.

"Tengok tu, ladang timun."
"Macam la gua tak tahu tu tembikai."
"Mung nih, orang ganu panggil tembikai tu timung cina..."
"Hahahaha..."

Kena lagi gua. Gua terus diam.

Stesen Janaelektrik TNB Sultan Mahmud Kenyir, Kuala Berang, Terengganu.

Notakaki: Jabik = Plastik sampah. Cilakak!

9 comments:

jenjibam said...

teruk jugak lu kena ni.haha.
budak rumah wa ada sorg budak t'ganu.
meh dtg umah blaja bahasa dgn dia.

reza! said...

lu mmg selayaknya kene kelentong..

redSeptember said...

hmmm... leh sama gang neh.

REd pun selalu gak kena macam ni bila kuar dari KL. adoiyayy....

Nyahmampat said...

Mung dah saing dengan sek German pulok??

nuruz said...

kahkahkahkahkah!! len kali b4 pg ganu, blaja dlu bahase ngan biskot.. =p bio tak di ayam-ayamkan.. hihihihi

melon. said...

style.
timung cina.

LuVLyHoNeYLuV said...

kalo kat kelantan, plastik sampah tuh diorang pangil *supit gelenyah*..

Rajuna said...

siak
gua ingat jabik tu hidupan akuatik

mim said...

lu kat sekolah dulu mmg xbelajar ke loghat terengganu nih.lambat gak lu nih.