20100825

Diari Ramadhan - Burung, Batu, Air

Minggu lepas gua outstation di Port Dickson. Outstation masa bulan puasa memang mencabar minda. Lagi-lagi PD memang panas waktu tengah hari.

Ada satu hari tuh balik kerja cepat dari waktu biasa. Sebab penat sangat, sampai rumah masuk bilik gua terus baring. Sufian Samsudin pun sama. Terus terkam toto sama sleeping bag parking sebelah gua. Aman. Nyaman. Sampai terlupa nak on suis kipas berdiri yang jaraknya 2-3 langkah dari tempat kami baring. Gua suruh Sufian Samsudin on kan kipas. Dia pula suruh gua on kan. Gua suruh dia. Dia suruh gua.

***

Burung, batu, air. Nasib gua baik sikit hari ni. Sufian Samsudin on suis kipas dengan muka sedikit ketat. Kami pun sambung tidur.

2 comments:

SiGedikDariScotland said...

gua takde roomate nak suruh on kan kipas kalau malas.

gua bengang, opiss xde aircond nih.panas.

iyan said...

hehehe...gua pun tak ada roomates kat rumah sewa..ni masa outstation dgn bdk2 ofis..