20091007

Seminggu Selepas

29.09.2009

"Beb, Ayant accident. Masuk ICU sekarang, koma..."

Gua terima sms ni dari Wan Londeh. Masa ni gua kat kedai siam, tengah tunggu nasi goreng ikan masin gua sampai. Terus hilang selera gua nak makan. Ayant, kawan rapat gua masa kat sekolah teknik dulu. Lepas SPM kami dah jarang jumpa. Lagi-lagi bila dia sambung study kat Perlis. Tapi gua selalu jugak call, sms dia, kontek-kontek kat friendster, myspace.

Gua reply sms, tanya lebih detail pada Wan Londeh.
Tengah sibuk ber"sms". Handphone gua padam. Bateri kong.

"...Kamal baru tengok dia, family dia cakap macam tak ada harapan. Kena langgar lori trailer..."

Sms last yang gua dapat dari Wan Londeh sebelum handphone gua padam. Lepas makan laju-laju gua terus balik rumah. On handphone. Ada banyak sms dan missed call. Gua bukak sms satu persatu. Tenang gua baca.

"Ayant dah tak ada. Baru tadi adik dia bagitau aku. Al-fatihah untuk Ayant...."


Gua diam seribu bahasa. Tak terkata apa-apa. Termenung sekejap. Baru 2 bulan lepas jumpa. Macam tak percaya. Gua betul-betul tak sangka arwah datang masa Moqh kahwin hari tu. Ingat lagi dia jalan nak ke rumah gua. Pertemuan selepas 5-6 tahun tak berjumpa. Tak sangka, itu pertemuan terakhir.

***

06.10.2009

Dah seminggu arwah pergi. Gua betul-betul rindukan dia. Rindukan waktu sekolah teknik dulu. Al-Fatihah, semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang yang beriman.


Gua, Amirul Jaafar, Wan Londeh, Ayant, 2 orang kutu kat belakang gua lupa nama - 2002

2 comments:

Rajuna said...

pegi sekolah pakai kasut skate apahal?

iyan said...

itu bukan kasut skate la juna...
kasut skate gua kaler biru...