20091022

Lock Stereng

On the way balik kerja. Dalam kereta. Gua layan Suis La Lune. Bukan main lagi gua. Tangan hentak-hentak stereng kereta. Tak cukup tangan hentak-hentak stereng, gua hayun kepala pula. Kaki pula dah macam orang pijak pedal drum. Sekejap lepas, sekejap tekan. Betul-betul emosi. Kalah Rembo. Lepas tu gua tekan hon ikut irama lagu. Ok, yang ini gua tipu.

Tengah sedap gua layan Suis La Lune, tiba-tiba gua da sampai bawah rumah. Memang potong stim. Rasanya macam nak pindah Kg. Chubadak kat Sentul. Baru boleh dengar Suis La Lune 2-3 album.

Masa gua nak kunci pintu kereta. Ada satu brader datang dekat gua. Bagi salam sambil hulur tangan. Entah dari mana muncul.

Tiba-tiba nak cerita pasal hal keselamatan kereta dengan gua. Nak suruh gua pasang alarm bla bla bla. Dia tak tahu ke gua tak ada banyak masa. Gua nak naik rumah cepat-cepat. Nak makan. Nak on laptop dan pasang Suis La Lune kuat-kuat sambil masak burger.

Tengah sedap dia bercerita. Gua potong cakap brader tu satu kali.

" Mintak maaf la bang, bukan saya tak berminat.... "
" Masalahnya ini bukan kereta saya, ni kereta company.... "

cakap gua sambil lock stereng.

Brader tu terus diam. Tengok macam tak puas hati. Macam ragu-ragu pun ada jugak. Mata dia tepat pada teddy bear yang tergantung kat cermin pandang belakang. Pas training masa tengok Manchester United dulu pun ada tergantung kat situ. Itu belum lagi dia tengok Minnie Mouse, Wall E, bla bla bla kat seat belakang.

Lepas lock stereng gua terus blah.

6 comments:

Nizam said...

hahaha.kencing tapi kantoi!tak bole blah

Atomizer said...

weh weh weh.. ape wall E wall E nih?? bkn bnyk pon binatang dlm keta tu.. 3 ekor je. u lupe nk sebut rusa christmas. hehe.

Rembo said...

petik nama gua nampak!

Dewajiwa said...

wakaka~
jaga beb nanti mamat tu return. mana tau kan, pasnih ada memo cinta plak. kes tak puas hati dengan pas MU tu.

iyan said...

nizam;
lantak dia lah...
patutnya gua cakap kereta mak cik...

nuruz;
harap tak ada lagi penambahan...
cukup la apa yg ada...
menyemak je...

rembo;
apa lu ingat lu sorang saja nama rembo?
gua cakap pasal rembo chin la...

dewajiwa;
gua rasa brader tuh fans arsenal...
biasa lah fans arsenal...
emosi....
br kena provoke dgn adebayour da baling2 kerusi...

Atomizer said...

wut?? makcik? nk kena sekeh kepale ke pakcik?