20090116

Lane Sembilan


LC-A / Velvia 50

“Semua sekali RM 18. Kasut ambil kat sana ya…”

Aku keluarkan RM 50 dari dompet usang. Perlahan aku serahkan pada akak cashier.
Dia pulangkan baki dan resit. Fadhli dan Hafiz dah lama tunggu depan kaunter kasut.

“Lane 9 ya…”
“Ok…”

Aku ke kaunter kasut. Ambil kasut terus ke lane 9.
Hari ini, pusat bowling kat Alamanda ni tak ramai orang. Ada lar 4-5 lane yang ada orang guna.
Tak tahu kenapa. Pusat bowling pun kena boikot juga ke?

Hafiz set nama pada mesin. Fadhli sebuk cari bola.
Aku sebuk pakai kasut kat hujung-hujung kerusi. Sorok-sorok pakai sebab tak bawa stokin.
Semua dah bersedia. Nama Fadhli berkelip-kelip. Tanda dia orang pertama yang akan buat balingan.

Bola size 12 jadi pilihan. Dihayun bola bowling sekuat hati.
Bersepah pin jatuh. Tapi sayang tak semua pin dapat dijatuhkan.

Aku dan Hafiz senyum. Tanda gembira.

Fadhli geleng kepala.
Bersedia untuk balingan yang ke-2. Dengan harapan dapat spare.
Tak lama lepas tuh dia letak bola balik. Apsal pulak ni?

Aku tengok pin yang bersepah tadi terus bersepah.
Point pada skrin pun tak keluar. Duhh... Rosak lar ni.
Fadhli da nak panggil brader yang kerja situh.
Aku sibuk belek-belek mesin.

Hafiz bersuara tiba-tiba…

“Lane 9 lar weh!”

Fadhli gelak-gelak. Slumber dia baling kat lane 10 tadi.
Nasib baik tak panggil brader kerja situ. Buat malu je.

Notakaki: Aku kalah tipis. Haram!

9 comments:

BudAk hijAu said...

hahahha...tau la xde org...
ske ati jew nak mian suma lane...

kalah tips...?kalah la kn...?kikiki.

reza! said...

confirm main time kije..

kem salam hafiz piping..
kekeke..

Ikmal Ibrahim said...

serious bodoh...hahaha...aku tergelak mengekek-ngekek.

iyan said...

budak hijau:
aku kalah 2 point jek...
sgt tipis..

reza:
time lunch ok!

ikmal marti:
kalau ko gelak ngekek2...
aku lg ar...

jenjibam said...

lu main boling penah pulak menang.

mim said...

malu wehh~
haha

BudAk hijAu said...

2point...?

uiiiihhhh....

sungguh tipis!!

pipiyapong said...

gua last sekali main boling umur 15. banyak juga bola boling terlepas ke belakang celah celah kaki penonton..

Nizam said...

haha..gile sengal tak tgk lane.