20090106

Sepetang berborak bersama bapak saya…

Bapak saya : Cerita apa nih?
Saya : Ntah. Cerita P. Ramlee. 3 Abdol kot?
Bapak saya : Betul lar nih. 3 Abdol.
Saya : Owh…
Bapak saya : Dah lama start?
Saya : Baru jek...

Suasana menjadi sunyi sepi.
Masing-masing fokus pada televisyen 21 inchi yang berusia lebih 10 tahun itu.

Saya : Eh? Nih bukan Hang Kebun ke?
Bapak saya : Hang Kebun lar tuh. Yang dalam cerita Seniman Bujang Lapuk.
Saya : Aah lar. Dalam cerita nih pun dia berlakon jugak?
Bapak saya : Cerita P. Ramlee nih pusing-pusing pelakon nya sama je.
Saya : Ye ke?
Bapak saya : Aah. Pelakon dulu makan gaji. Cukup bulan baru dapat gaji. Bukan macam pelakon sekarang. Tuh yang P.Ramlee tak kaya.
Saya : P. Ramlee tak kaya ke dulu ?
Bapak saya : Mana ada kaya….

p/s: Betul ke P.Ramlee tak kaya dulu-dulu? Ke bapak aku jelous dengan P.Ramlee? Aku mula curiga…

5 comments:

moqh said...

lu mana boleh lawan ayah..dia lagi makan garam dpd kita

nuruz said...

hakhakhakhak... nak argue lagi tu..

BudAk hijAu said...

jgn melawan beb..iye kn jew...kui3..

tapi,bapak lu bikin wa konpius jugak neh!!!

haih~

iyan said...

yela kot p.ramlee x kaya...

Arip said...

betul yan P.ramlee tak kaya..
aku pi muzium p ramlee haritu
pakcik muzium tu citer yg p ramlee tinggal hanya la filem,kenangan,semangat org melayu dan ini
( sambil tangan die tunjuk barangan kepunyaan pramlee yg di pamerkan - takcaya tanye si botak)